Assalamualaikum...

Welcome to my blogspot.Hanya mencoret kan ape yang terasa dihati atau meluahkan idea2 yang ade di sekitar otak saya.
heheh...

Monday, 14 December 2009

CERITA SADIS SEORANG GADIS

cerita ni tiada kne mgena yang hidup atau yang telah meninggal dunia...cewah mcm cerita ape lak kan...hehehe...cerita ni berdasarkan cerita sahaja...tiada kene mengena dgn sesiapa...cerita bermula....

Bismillahirahmanirahim...

salah ats diri sendiri...tu yang selalu gadis ini ckp pada dirinya..ape yg terjadi tidak dapat patah balik...kerana setiap ape yg berlaku ade hikmah nye...gadis ni dl truk..ape yg ade pada nye telah dirampas sumenye...tapi satu ari datang seorang lelaki yang telah bw gadis ni ke jln yg betol...mcm2 yang jd..gadis ni semakin ok n sempurna walaupown gadis ni tak punya pape lg..ni sume ats bimbingan lelaki tadi..gadis n lelaki ni menjdi 1..iaitu mereka pown kapel...macam yg mereka lalui..sk duka, pahit manis..sume la..tp pada 1 ari yg dasyat..yang ttba lak ade ribut taufan, mereka pown berpisah buat selamanye..hncur la angan2 gadis sadis tersebut..maka, angan2 gadis tu tuk hidup bersama hncur la...sbb siapa yang nak gadis sadis kan..yang dah ilang sumenye..pada otak si gadis ni hanya la hidup nye..hidup tuk keluarga dan maruahnya..walupown maruahnya telah tercemar gara2 jantan yang x bertanggungjawab..

Kenapa kapel nye tinggal kan dia???tu mgkin dah ketentuan Allah..dan mungkin salahnya sndri..selalu pk yg bukan2 tntng pasangan nye..gadis ni pk sume tu bkn sebab ape..sbb gadis ni takut ditinggalkan oleh pasangan nya..tp ape yg ditakutkan gadis 2 menjadi kenyataan...gadis tu mgkin rasa snyi skrang..tp gadis tu pnye keluarga yang masih sm dgn beliau..sekarang gadis tu telah berazam tuk betol kan hidup nya dgn sempurna..mencari kerja dan belajar tuk ms depan nya dan juga keluarganya..

Setiap yang terjadi mesti ade hikmahnya..tu yg di pgg oleh gadis sadis tersebut..lupakan yang lm, bukalah yg baru..sekian...

*jgn sesekali hancurkan hidup mcm mn yg terjadi pada gadis sadia tersebut..Allah tu sntiasa ade bersama2 umatnya..

penat dah mereka cerita..so saya nak tdo la..esk smbung lg dgn cerita yg len..hehehhe...assalamualaikum..

Saturday, 12 December 2009

AKHIRNYA



Setelah 2 tahun..akhirnya...inilah yg aku dpt..
dengan pointer 3.36..mmang tidak bnyak..tp alhmdulillah...