Assalamualaikum...

Welcome to my blogspot.Hanya mencoret kan ape yang terasa dihati atau meluahkan idea2 yang ade di sekitar otak saya.
heheh...

Sunday, 28 June 2009

NI ARISYAH....hehehhe...sk tgk dia senyum...

haaaaaaaaa...ni kami....haahhaha

ni RAYYAN....hehheheheh...
errrr.....assalamualaikum...
aku baru abis stdy...so now aku dok umah menghabiskan ape yg ade kat umah ni...tp aku bkn anai-anai k...heehhe....
ermmmm....rs2...dah nak dekat sebulan kot aku dok umah...mencari keja...ermmm...mmang ssah skrang nak cr keja..sbb ekonomi merosot kan...aduh...poning palo edin ni haaa...
so sementara mencari keja yg betol2 keja...aku dok umah melayan 3 bdk kecik..tp bkn ank aku..tp ANAK SEDARA aku k...haaaaaaaa.....baca betol2...hehheheh
ok...ade 3 org bdk ni..yang paling tua tp x kerepot la kan...hehehhenama dia kimi...aku pown x ingat la nm penuh dia...maaf la kepada pihak yg berkenaan...heheheheh...beliau ni br 1 tahun 7 bulan...ermmm...beliau ni kan sk cubit makcik dia ni...aduh..mmang sakit la...hahhahaha....
ok yg ke 2 tua lak nama dia Rayyan...beliau ni baru 9 bulan...aduh...beliau kalau msk walker..haaaaaaaaaaaaaaa...amik ko...mcm F1 dia bw...laju dan suka suki je nak langgar org...
bahaya itu org...hehehhe....ok....yg ke 3 ni nm dia arisyah...beliau ni br 2 bulan...biasala...baby kan...tido je...senang jg...hehhehe...tido la lm2, senang cik mira ni nak on9...
hahhhahahahhaha.....gelak mcm gajah terbang...ade ke???lu pk la sndri...hahahha...
ok tu je la yg aku buat selama bape mggu ni dah...selain mencari keja tetap...hehehhe...


Wednesday, 3 June 2009

SAKIT



aku sakit mata...agak pedih la bila nak buka mata ni...
aduh...bl aku do je mmangx sakit...tp bl aku nak buka mata...aduh..mmang sakit la...lagi2 nak kelip2 mata...mmang tahan je la... pagi tadi aku ckp kat ibu mata aku bngkak..dengan selamba ibu tnye...

saya:bu mata org sakit...(smbil wat muka kesian)
ibu :nape ni??
saya:entah la...sakit la...
ibu :ko intai sape berak???
saya:(dalam hati...amboi..intai berak wat ape...busuk...cehhh...bkn nmpak
pape pown...ahhahahah)

ermmmm....ade ke patot kata intai org berak...oh tolong la...busuk2...tutup hidung...
hahahahha...aku x tau la bl nak baik mata ni...mmang sakit kot...aduh....cpt la smbuh wahai mata ku yg cntik...jgn marah eh...aku kne puji diri sndri sbb aku akn confident nnti...hehhehe...
cepat la smbuh mata ku syg...sembuhla eh...fuhhhh...tiup2 sikit...hhehehe....

Monday, 1 June 2009

KEAJAIBAN ALLAH S.W.T

Sebenarnya aku nak cite ttang sorang hamba Allah ni...tp bukan cite pasal keburukan k....
ni aku nmpak sorang hmba Allah ni ms aku nak balik dari keje la...area kat k.l sntral...
aku time tu jln blik ngan sue...so aku jln dpn n sue kat blkang...sbb kat jln tu mmang kne jln satu orang jugak...hehhe...ok2..time aku jln ni kan...aku mmang jnis yg sk tgk org len..sekali Allah tu nak tnjuk kan aku, aku nmpak la sorang hamba allah ni..kaki dia ke belakang...kaki kte depan kan??tp hmba Allah tu kebelakang...aku terpegun lagi terdiam tgk...aku perhatikan hmba Allah tu smpai hilang dr pndngan mata aku...masyallah..aku mmang terkedu melihat hmba Allah tu...laju..aku dok pk...

* x sakit ke kaki dia??
* cam mn dia hadapi hidup dia...??
* x de org pk n pape ke kat dia???

ish..mmang bnyak yg aku pk...tp Allah tu maha kaya n adil..dia ciptakan manusia tu bersebab..
tp mmang bnyak kan keajaiban yg Allah tnjuk kan pada hmba2nye....
mari renungkan bersama...ape yg terjadi pada dr kte n manusia yg len...renung2kan dan selamat beramal....
mari lihat gmbar yg d uplod dr internet...
hehhehe...pnjam yar sebentar..hehhehe